|
| :: Fatsimare.net |
Πιείτε καφέ! Βοηθά στην καρδιά Από: fatsimare Δημοσιεύτηκε: Δευ 30 Ιουν, 2008
Εκτύπωση Στείλτο σε ένα φίλο
madata.gr Ενήλικες μέσης ηλικίας που απολαμβάνουν μερικά φλιτζάνια καφέ την ημέρα φαίνεται ότι διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να αποβιώσουν από καρδιακή πάθηση από αυτούς που δεν πίνουν καφέ, ανακοίνωσαν πρόσφατα οι ερευνητές. Τα σχετικά ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Annals of Internal Medicine προέρχονται από δύο μελέτες, κατά τις οποίες τέθηκαν υπό ιατρική παρακολούθηση σχεδόν 128.000 Αμερικανοί, όλοι επαγγελματίες του τομέα υγείας, για διάστημα μεγαλύτερο από δύο δεκαετίες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι άνδρες και γυναίκες που έπιναν συστηματικά μερικά φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν μικρότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους κατά το χρονικό διάστημα που διήρκεσε η μελέτη – κυρίως εξαιτίας του μικρότερου κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο. Μεταξύ των γυναικών, εκείνες οι οποίες έπιναν δύο έως τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν από 25% έως 33% μικρότερη πιθανότητα να καταλήξουν από καρδιακά προβλήματα ή εγκεφαλικό επεισόδιο από τις γυναίκες οι οποίες δεν κατανάλωναν καθόλου καφέ. Για τους άνδρες, προστατευτική επίδραση καταγράφηκε μόνο σε αυτούς με υψηλή κατανάλωση καφέ, δηλαδή τουλάχιστον τέσσερα έως πέντε φλιτζάνια καφέ ημερησίως. Τα εν λόγω ευρήματα, ωστόσο, δεν αποδεικνύουν ότι η επίδραση του καφέ κάνει «πιο γερή» την καρδιά, είπαν ο ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Esther Lopez-Garcia του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης στην Ισπανία. Υπογραμμίζουν όμως ότι τα αποτελέσματα είναι «συνεπή» με τις επωφελείς επιδράσεις στη γενική υγεία οι οποίες έχουν αποδοθεί στον καφέ, από άλλες έρευνες. Tο μαγνήσιο Ενώ η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει βραχυπρόθεσμες συνέπειες στην πίεση του αίματος, η έρευνα δείχνει ότι άλλα συστατικά του καφέ όπως το μαγνήσιο και διάφορες αντιοξειδωτικές ουσίες μπορούν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιδράσεις. Αλλες μελέτες έχουν διαπιστώσει, για παράδειγμα, ότι ο καφές –με ή χωρίς καφεΐνη– περιορίζει φλεγμονές στα αιμοφόρα αγγεία και επιδρά θετικά στη λειτουργία του ενδοθηλίου των αιμοφόρων αγγείων. Αυτά τα ευρήματα βασίζονται σε στοιχεία από 41.736 άνδρες, οι οποίοι έλαβαν μέρος στη μελέτη παρακολούθησης Επαγγελματιών Υγείας και 86.214 γυναικών που συμμετείχαν στην αντίστοιχη μελέτη Υγείας Νοσηλευτριών. Και τα δύο προγράμματα άρχισαν τη δεκαετία του 1980 και οι συμμετέχοντες εξετάζονταν περιοδικά σχετικά με την υγεία τους και τον τρόπο ζωής τους τις επόμενες δύο δεκαετίες. Από αυτούς, έως το 2004, 6.888 άνδρες και 11.095 γυναίκες είχαν αποβιώσει. Συνοπτικά, η δρ Garcia και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι η συστηματική κατανάλωση καφέ συσχετίζεται με ελαφρώς μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και ιδιαίτερα από καρδιαγγειακή νόσο. Αυτό γινόταν ακόμα πιο σαφές όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους και διάφορους παράγοντες όπως το σωματικό βάρος των συμμετεχόντων στη μελέτη, τη συνήθεια του καπνίσματος αλλά και την κατανάλωση λιπαρών τροφών. Παρά ταύτα, η ερευνητική ομάδα υπογράμμισε ότι «η ευεργετική επίδραση του καφέ συνολικά στην υγεία είναι ανάγκη να διερευνηθεί περαιτέρω».
Ανάγνωση σχολίων (0) |
|
| :: Α τ ά κ ε ς ... |
"Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;" Η κλασική φράση που προδίδει την μόνιμη ανασφάλεια του Έλληνα. |
| :: Σ ο φ ο λ ο γ ί ε ς ... |
Εάν το αστείο κρύβεται πίσω από το σοβαρό αυτό είναι ειρωνεία, αν το σοβαρό κρύβεται πίσω από το αστείο αυτό είναι χιούμορ.
Α. Σοπενάουερ |
|
Λυπάμαι, μόνο τα μέλη μας μπορούν να γράψουν ένα σχόλιο!