Ακούτε μουσική. Δυναμώνει καρδιά και πνεύμονες!
Από: fatsimare
Δημοσιεύτηκε: Παρ 5 Σεπ, 2008
Εκτύπωση
Στείλτο σε ένα φίλο
ΕΣΠΡΕΣΣΟ
Χρόνια τώρα γνωρίζουμε ότι η μουσική μπορεί να χαλαρώσει και να φτιάξει τη διάθεση ακόμα και σε μαινόμενο ταύρο. Εκείνο που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε είναι ότι έχει θετική επίδραση στον πόνο και την ανοσία, ενώ βοηθάει στην ανάρρωση από καρδιακό έμφραγμα!
Σε πρόσφατο πείραμα στη Χαβάη, το πρώτο παγκοσμίως στο είδος του, χειρουργός έπαιζε πιάνο λίγο πριν από την επέμβαση και ενώ οι συνάδελφοί του έκαναν τις απαραίτητες προεγχειρητικές ετοιμασίες. Ο ασθενής χαμογελούσε μέχρι που έδρασε η νάρκωση, ενώ στη διάρκεια του χειρουργείου όλα τα όργανα είχαν συμπεριφορά σαν να ανήκαν σε υγιές σώμα.
Ερευνητική ομάδα Νοτιοαφρικανών, από την πλευρά της, βρήκε ότι η μουσική ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και τους χημικούς παράγοντες που βοηθούν το σώμα να αντιμετωπίσει τις μολύνσεις. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στα πειράματά τους τη μουσική του Μπαχ. Μετά από μερικούς μήνες η διάθεση των ασθενών που έπασχαν από μολυσματικές ασθένειες των πνευμόνων ήταν καλύτερη, το ανοσοποιητικό σύστημα ήταν πιο δυνατό και το επίπεδο των στρεσογόνων ορμονών είχε υποχωρήσει.
Μελέτη του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι σε δείγμα εξήντα ανδρών και γυναικών έδειξε πως η ακρόαση μουσικής αμέσως μετά από καρδιακό έμφραγμα βοηθούσε τους ασθενείς να αναρρώσουν ταχύτερα. Επιπλέον, τρεις μήνες μετά το έμφραγμα η μνήμη είχε βελτιωθεί κατά 60% σε αυτούς που άκουγαν μουσική και κατά 29% σε εκείνους που ανάρρωναν χωρίς να έχουν σταθερή ακρόαση μουσικής. Η φιλόμουση ομάδα εμφάνισε κατά 17% καλύτερη συγκέντρωση, διάθεση και προσοχή στη λεπτομέρεια.
Την ίδια ώρα ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Ντονγκσάν της Νότιας Κορέας μελέτησαν την επίδραση της μουσικής σε σαράντα ασθενείς με χρόνιους και δυνατούς πόνους στα πόδια. Με 30-60 λεπτά μουσικής ακρόασης την ημέρα μειώθηκε ο πόνος, έπεσε το επίπεδο της αρτηριακής πίεσης και βελτιώθηκε η αναπνευστική λειτουργία.
Η σταθερή επαφή με τη μουσική μπορεί να κρατήσει την αρτηριακή πίεση σε χαμηλό επίπεδο. Ασθενείς που συμμετείχαν στην έρευνα του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ και άκουγαν περίπου 25 λεπτά μουσική την ημέρα για τέσσερις εβδομάδες κατάφεραν να κρατήσουν σε χαμηλό επίπεδο την πίεσή τους.
Ανάγνωση σχολίων (0)
Λυπάμαι, μόνο τα μέλη μας μπορούν να γράψουν ένα σχόλιο!